Przegląd Suzuki Swace

18 stycznia 2022 Blog

Udostępnij Facebook Twitter

Kto by pomyślał, że nadejdzie taki dzień, w którym zakup Suzuki będzie wyborem patriotycznym? A jednak tak właśnie jest, jeśli wybierzemy nowe kombi Swace.

Swace to drugi przykład nowej współpracy Suzuki i Toyoty. Pierwszym był imponujący Across, hybrydowy SUV typu plug-in, który jest niemal identyczny z Toyotą RAV4 PHEV.

W przypadku Swace'a, który powstaje obok Toyoty Corolli Touring Sports w fabryce japońskiego giganta w Burnaston w Derbyshire, producenci samochodów poszli tą samą drogą.

Ponownie, trzeba się dobrze przyjrzeć, aby odróżnić wersje Suzuki i Toyoty. W rzeczywistości, poza oznaczeniami Suzuki wewnątrz i na zewnątrz, jedyną oczywistą różnicą zewnętrzną jest zmieniony przedni zderzak i grill.

Podobnie jest w środku, gdzie deska rozdzielcza, instrumenty i inforozrywka zostały niemal całkowicie przeniesione.

Prawdę mówiąc, jeśli zamierzasz sklonować istniejące rodzinne kombi, Toyota Corolla Touring Sports jest doskonałym punktem wyjścia, ponieważ jest to świetny, wszechstronny pakiet.

Swace będzie walczył z wariantami kombi Forda Focusa, Vauxhalla Astry (również produkcji brytyjskiej), Seata Leona, Kia Ceed, Volkswagena Golfa i Skody Octavii.

Suzuki postanowiło zachować prostotę w swojej wersji. Istnieją tylko dwa poziomy wykończenia, SZ-T (27 499 funtów) lub SZ5 (29 299 funtów), jeden wybór silnika i siedem opcji kolorystycznych.

Standardowe wyposażenie SZ-T obejmuje siedem poduszek powietrznych, dwustrefową klimatyzację automatyczną, 8,0-calowy ekran dotykowy, podgrzewane przednie fotele i kierownicę, tylną kamerę parkowania i autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB).

Szczytowy model SZ5 oferuje inteligentne blokowanie drzwi, inteligentne wspomaganie parkowania, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, system monitorowania martwego pola, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu oraz bezprzewodowe ładowanie smartfonów.

System informacyjno-rozrywkowy nie jest tak błyskotliwy jak u niektórych rywali, ale działa dobrze. Jedynym rozczarowaniem jest brak wbudowanej nawigacji satelitarnej (przez co przycisk skrótów "Mapa" po lewej stronie ekranu dotykowego jest zbędny), więc równie dobrze można korzystać z łączności Apple Carplay i Android Auto, dzięki czemu można odzwierciedlić swój smartfon.

Gdzie indziej, wnętrze jest atrakcyjne, zawiera wiele miękkich w dotyku plastikowych powierzchni i jest dobrze poskładane. Jest też dużo miejsca, więc nie ma problemu z przewożeniem dorosłych osób z tyłu.

Pojemny bagażnik ma 596 litrów za tylnymi siedzeniami i 1 606 litrów po ich złożeniu.

Swace łączy 1,8-litrowy silnik benzynowy z niewielkim akumulatorem i silnikiem elektrycznym, co daje moc 120 KM. Samoładujący się hybrydowy układ napędowy (nie trzeba go podłączać) jest wspólny z Corollą i innymi modelami Toyoty, w tym Priusem.

Podczas gdy sprint 0-62mph trwa 11,1 sekundy, zużycie paliwa jest wysokie jak 64,2mpg i emisji CO2 jest jak 103g/km.

Napęd na przednie koła jest przez CVT automatyczna skrzynia biegów i są Normal, Eco i Sport tryby jazdy, plus EV Mode, który może być używany na krótkich dystansach, i jest szczególnie przydatny w powolnym ruchu lub manewrowania w obszarach mieszkalnych wcześnie rano lub późno w nocy.

Jedyną drobną przeszkodą jest przekładnia CVT, która jak wszystkie tego typu skrzynie biegów nie lubi być zbyt mocno naciskana. Jeśli wciśniesz prawą nogę, wyrafinowanie kabiny zostanie zakłócone do czasu, aż silnik się uspokoi. Innymi słowy, Swace jest świetnym krążownikiem.

Przejście z napędu elektrycznego na hybrydowy jest płynne, a jazda gładka. Układ kierowniczy jest ostry, a prowadzenie nieco się usztywnia w trybie Sport, ale poza tym nie jest tak dynamiczny jak niektórzy rywale.

To powiedziawszy, jest on wyraźnie zbudowany z myślą o komforcie i oszczędności i właśnie to osiąga. Spokojnie, a 50 mil na godzinę jest realistyczne dzień po dniu, podczas gdy 60 mil na godzinę jest bardzo osiągalne.

Warto rozważyć jeszcze jedną, ostatnią kwestię. Swace posiada standardową gwarancję Suzuki na trzy lata/60,000 mil, plus pakiet na pięć lat/60,000 mil na technologię hybrydową, podczas gdy Corolla Touring Sports posiada gwarancję na pięć lat/100,000 mil.

Werdykt: Całkowicie nowe Suzuki Swace jest dobrze wyglądającym, bogato wyposażonym, praktycznym rodzinnym samochodem kombi, który jest relaksujący w prowadzeniu. Jest przestronny, bezpieczny i komfortowy, a do tego został wyprodukowany w Wielkiej Brytanii.

Samochody Suzuki

18 stycznia 2022 Blog