Isuzu D-Max to "najbezpieczniejszy pick-up na rynku

27 stycznia 2022 Blog

Udostępnij Facebook Twitter

Całkowicie nowy Isuzu D-Max stał się pierwszym pick-upem, który uzyskał maksymalną ocenę bezpieczeństwa na poziomie pięciu gwiazdek w nowych, trudnych testach zderzeniowych Euro NCAP.

Isuzu twierdzi, że D-Max zapewnia "siłę i trwałość", a także "nową, elegancką stylistykę i imponującą technologię bezpieczeństwa z ulepszonymi osiągami w terenie".

Wyposażony jest w szeroką gamę funkcji bezpieczeństwa, w tym kompleksowy pakiet ADAS (Advanced Driver Assist Systems), który podnosi poprzeczkę bezpieczeństwa w sektorze samochodów typu pick-up.

D-Max jest wyposażony w kamery stereo skierowane do przodu i w rezultacie każdy model posiada system ostrzegania przed kolizją, autonomiczne hamowanie awaryjne, rozpoznawanie znaków drogowych, inteligentny ogranicznik prędkości oraz system ostrzegania i zapobiegania niezamierzonej zmianie pasa ruchu.

Jako jedyny pick-up w Wielkiej Brytanii wyposażony w tylny radar, który jest standardowym wyposażeniem wszystkich modeli z podwójną kabiną, modele te posiadają w standardzie system monitorowania martwego pola, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu oraz system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu - co stanowi debiut tej technologii bezpieczeństwa w tym sektorze.

Aby jeszcze bardziej zwiększyć bezpieczeństwo pasażerów, we wszystkich modelach standardem jest nowa kolanowa poduszka powietrzna kierowcy. Kabiny podwójne są obecnie wyposażone w osiem poduszek powietrznych, a ponadto posiadają nową centralną poduszkę powietrzną, która zapewnia dodatkową ochronę osobom zajmującym przednie siedzenia w przypadku zderzenia bocznego.

Nowy system E-Call umożliwia wezwanie służb ratunkowych w razie wypadku. Jest to obowiązkowy wymóg dla uzyskania 5-gwiazdkowej oceny Euro NCAP, ponieważ aktywuje się on automatycznie po zadziałaniu poduszek powietrznych. W przypadku mniej poważnej kolizji lub w celu zgłoszenia zdarzenia kierowca może po prostu nacisnąć przycisk E-Call na konsoli podsufitowej.

Pod powierzchnią, w wytrzymałym podwoziu drabinowym zastosowano dodatkowe poprzeczki, które zostały jeszcze bardziej wzmocnione - niektóre sekcje są nawet o 34% szersze i 14% wyższe, aby zwiększyć sztywność i poprawić bezpieczeństwo pasażerów, zwłaszcza podczas zderzeń bocznych.

Zmieniona konstrukcja zawieszenia zwiększa stabilność i przyczepność na drodze, natomiast z przodu i z tyłu zamontowano większe hamulce, aby skrócić drogę hamowania, wydłużyć okres eksploatacji i ograniczyć zanikanie hamulców.

Warunki uzyskania oceny 5 gwiazdek w najnowszym teście Euro NCAP są znacznie wyższe niż w latach poprzednich, ze względu na cięższe i szybsze wózki używane w kolizjach oraz obowiązkowy wymóg dodatkowych elementów bezpieczeństwa.

27 stycznia 2022 Blog