Recenzja Genesis G70 Shooting Brake

22 kwietnia 2022 Blog

Udostępnij
  • Facebook
  • Twitter

Jeździmy najnowszym modelem Genesis - nowej prestiżowej marki z Korei Południowej.

Genesis pewnie wolałby, żebyśmy nie wymieniali słów na "H" lub "K", ale byłoby dziwne nie dodać trochę kontekstu do pojawienia się Genesisa w Europie.

Genesis, dobrze znany już na rodzimym rynku, a także w USA, Kanadzie, Rosji, na Bliskim Wschodzie i w Australii, jest luksusowym ramieniem Hyundai Motor Group, co oznacza, że jego drugą siostrzaną marką jest Kia. Pomyśl o Lexusie/Hyundai i Infiniti/Nissan.

Oczywiście w Europie stoi przed nią trudne zadanie, zwłaszcza jeśli chodzi o odebranie sprzedaży niemieckiej wielkiej trójce - BMW, Audi i Mercedes-Benz.

Ma jednak kilka sztuczek w rękawie, aby zachęcić nabywców, przede wszystkim wyjątkowe doświadczenie przy zakupie, hojną gwarancję i pakiet opieki posprzedażnej VIP.

Nie ma tu salonów sprzedaży. Zamiast tego odwiedza się studio, gdzie można wejść w interakcję z osobistym asystentem Genesis (GPA), który nie jest pod presją sprzedaży i jest zatrudniony bez prowizji.

Zakłada się, że GPA pozostanie bezpośrednim punktem kontaktowym przez cały okres posiadania samochodu, dostarczając samochody na jazdy próbne i zakupy, a także odbierając samochód do serwisu (zapewniając podobny Genesis, gdy samochód nie jest używany).

Co więcej, 5-letni plan opieki obejmuje serwisowanie, pomoc drogową, samochód zastępczy, mapowanie i aktualizacje oprogramowania over-the-air.

W każdym razie, dość o koncepcji Genesis, a co z zupełnie nowym G70 Shooting Brake? Cóż, nie tylko jego nazwa jest przesiąknięta historią, ale jest to również jeden z najbardziej eleganckich samochodów kombi na rynku.

Dostępny tylko w Europie, konkuruje z Audi A4 Avant, BMW serii 3 Touring, Mercedesem klasy C Estate oraz Volvo V60.

Podobnie jak modele Genesis G70/G80 i GV70/GV80s SUV, które zostaną wprowadzone na rynek w 2021 roku, G70 Shooting Brake jest oferowany z konwencjonalnymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Tak, co dziwne dla nowej marki, nie ma wspomagania hybrydowego, nie mówiąc już o wersji czysto elektrycznej.

Wszystko to zmieni się w 2022 roku, kiedy Genesis wprowadzi na rynek swoje pierwsze w pełni elektryczne samochody, a od 2025 roku będzie oferować wyłącznie pojazdy elektryczne.

Silnik modelu G70 Shooting Brake można wybrać pomiędzy 2,0-litrowym silnikiem benzynowym (o mocy 194 KM lub 241 KM), a 2,2-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 197 KM.

Wszystkie jednostki mają cztery cylindry i turbo, a moc przekazywana jest na tylne koła za pośrednictwem ośmiostopniowej automatycznej skrzyni biegów.

Testowaliśmy G70 Shooting Brakes wyposażonego w jednostkę wysokoprężną i najmocniejszy silnik benzynowy.

W konkurencyjnej cenie od 35 250 do 41 880 funtów (w cenie zawarty jest 5-letni plan przeglądów) oferowane są trzy bogato wyposażone poziomy wyposażenia - Premium Line, Luxury Line i Sport.

Samochód jest wyposażony w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa, w tym system autonomicznego hamowania awaryjnego (AEB), adaptacyjny tempomat, system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu oraz system zapobiegający kolizjom w martwym polu.

Wewnątrz emanuje jakością i jest dobrze wykończony. Z przodu jest dużo miejsca, ale z tyłu jest nieco przytulniej, zwłaszcza dla dorosłego pasażera siedzącego za wysokim kierowcą. W rzeczywistości, jeśli kierowca siedzi nisko w samochodzie, pasażer siedzący z tyłu nie ma miejsca, aby umieścić stopy pod przednim siedzeniem.

Mimo tego zastrzeżenia, w kabinie jest wygodnie i przyjemnie, a pojemność bagażnika wynosi przyzwoite 465 litrów (po złożeniu tylnych siedzeń pojemność ta wzrasta do 1535 litrów).

Kierowca ma do dyspozycji konwencjonalny układ, więc na szczęście obok 10,25-calowego ekranu dotykowego nadal znajduje się kilka pokręteł i pokręteł, a pozycja siedząca jest znakomita.

Ogólnie rzecz biorąc, G70 Shooting Brake dobrze się prowadzi. Połączenie płynnej jazdy, ostrego układu kierowniczego, wyważonego zawieszenia, przyczepności i kontroli nad ciałem jest imponujące.

Czas 0-62 mil/h dla silnika benzynowego, wynoszący 6,9 sekundy, jest szybszy niż dla silnika wysokoprężnego (7,7 sekundy) i raczej godny szacunku niż wywołujący uśmiech na twarzy.

Dostępne są cztery tryby jazdy (Eco, Comfort, Sport i Sport+). My spędziliśmy większość czasu w trybie Comfort (idealnym do jazdy po mieście).

Tryb Sport dodaje nieco więcej gwałtowności, zwłaszcza w przypadku dynamicznego diesla, który również korzysta z warkotu silnika po wciśnięciu nogi.

Ośmiobiegowa skrzynia biegów jest w porządku, ale może frustrować bardziej zapalonych kierowców, ponieważ ma tendencję do trzymania się niższych biegów, szczególnie w przypadku silnika benzynowego.

Jeśli brak jakiejkolwiek formy elektryfikacji jest zaskoczeniem, to oszczędność oferowana przez silniki benzynowe i wysokoprężne jest w pełni oldschoolowa.

Na papierze diesel osiąga do 41,8 miligramów na godzinę, ale nam nie udało się osiągnąć więcej niż 30 miligramów, podczas gdy benzyna deklaruje 30,2 miligramów na godzinę (w rzeczywistości jest to około 20 miligramów, chyba że jeździ się jak święty). Emisja CO2 wzrasta odpowiednio do 182,1 g/km i 217,4 g/km.

Werdykt: Elegancki Genesis G70 Shooting Brake łączy w sobie miękkie materiały i doskonałą jakość wykonania ze sportową, ale komfortową jazdą. Wybierz go, jeśli chcesz mieć pewność, że będziesz właścicielem VIP-a i lubisz wyróżniać się z tłumu.

Genesis UK

22 kwietnia 2022 Blog