Recenzja Hyundai Kona Electric

11 stycznia 2022 Blog

Udostępnij Facebook Twitter

Gdyby można było ocenić, jak dobry jest samochód na podstawie ilości uwagi, jaką zwraca na siebie, to Hyundai Kona Electric trafiłby do ścisłej czołówki. Pełne podziwu spojrzenia i rozmowy z ciekawskimi przechodniami były na porządku dziennym.

Odświeżony na 2021 rok, Kona wygląda zgrabniej niż kiedykolwiek i nadal jest jednym z najbardziej konkurencyjnych cenowo EV o dużym zasięgu na rynku.

Zaczynając od 27 950 funtów (cena zawiera 2500 funtów Plug In Car Grant), ten fajny crossover jest dostępny z pakietem akumulatorów 39KWh (dającym zasięg do 189 mil) lub droższą wersją 64KWh (do 300 mil).

Nasz samochód testowy był wyposażony w większą kombinację baterii i silnika elektrycznego, dającą moc 201 KM, co przekłada się na 0-62 mph w 7,9 sekundy. Naturalnie, emisja CO2 jest zerowa.

Pełne naładowanie w domu przy użyciu 7kW wall box trwa około 9 godzin i 15 minut w modelu 64kWh, podczas gdy naładowanie do 80% może trwać zaledwie 47 minut w stacji ładowania 100kW DC lub około godziny w (bardziej powszechnym) punkcie ładowania 50kW.

Najlepszym sposobem na odróżnienie nowej Kony od wielokrotnie nagradzanego samochodu wychodzącego, który został wprowadzony na rynek w 2018 roku, jest sprawdzenie nowo wyglądającego zamkniętego grilla, świateł do jazdy dziennej LED, ostrzejszych reflektorów, zmienionych tylnych lamp i malowanych rozszerzeń nadkoli.

Aktualizacje tech obejmują nowe funkcje bezpieczeństwa, chociaż regularne Kona zawsze chwalił się maksymalną Euro NCAP pięć gwiazdek.

Wewnątrz również jest elegancko, z 10,25-calowym ekranem dotykowym, cyfrowym wyświetlaczem kierowcy i niewielkim pokrętłem wyboru napędu na konsoli środkowej przy podwójnym uchwycie na kubki.

Poziom wyposażenia jest wysoki: 17-calowe felgi, automatyczne światła, adaptacyjny tempomat, klimatyzacja i bezkluczykowe wejście są standardem w podstawowej wersji SE Connect.

Najwyższa wersja Ultimate posiada wyświetlacz head-up, ale 37 200 funtów to dużo, więc sugerujemy wybór średniej wersji Premium z akumulatorem 64 kWh (32 550 funtów).

Kabina jest przestronna z dużą ilością miejsca na głowę i nogi z przodu i z tyłu, podczas gdy bagażnik ma użyteczną przestrzeń ładunkową o pojemności 332 litrów lub 1114 litrów dostępnych po złożeniu tylnych siedzeń, choć nie będą one całkowicie płaskie.

Jeśli mielibyśmy skrytykować wnętrze, byłoby to, że jest w nim dużo plastiku i mogłoby być trochę bardziej klasyczne, jak jego starszy brat, całkowicie nowy Tucson.

Szybka, niemal bezgłośna i komfortowa Kona Electric jest przyjemna w prowadzeniu, a jej przyspieszenie zaskoczy kierowców mocniejszych samochodów konwencjonalnych podczas zjazdów ze świateł.

Po przełączeniu z trybu Eco lub Normal na Sport poczujemy się bardziej ożywieni, ale nie oczekujmy, że będzie to wyczynowy SUV. Napęd przenoszony jest na przednie koła, a stosunkowo wysoki i ciężki crossover jest w stanie przenieść tylko tyle mocy, ile jest w stanie, zwłaszcza na mokrej lub luźnej nawierzchni.

Naszym zdaniem Hyundai dobrze wyważył proporcje. W rzeczywistości, kontrola nadwozia na bardziej wymagających zakrętach zaimponuje bardziej uduchowionym kierowcom.

Podobnie jak w przypadku wszystkich pojazdów elektrycznych, płynna jazda, cieplejsza pogoda i unikanie korzystania z elementów wymagających dużej mocy, takich jak podgrzewane fotele itp. zapewnią większy zasięg.

Wykorzystanie hamowania odzyskowego (które ładuje akumulator poprzez odzyskiwanie energii, która w przeciwnym razie zostałaby zmarnowana) również pomaga, a Kona pozwala na użycie łopatek za kierownicą na zjazdach lub przy dojeżdżaniu do skrzyżowań, aby zwiększyć efekt.

Ostatecznie, rzeczywisty zasięg około 260 mil jest bardzo realistyczny, co jest więcej niż wystarczająco, aby dostać się z Londynu do Manchesteru, na przykład.

Werdykt: Wyrafinowany, dobrze wyposażony, łatwy w prowadzeniu, praktyczny i bezpieczny, nowy Hyundai Kona Electric przyciąga wzrok ze wszystkich właściwych powodów. Oferując świetny stosunek jakości do ceny, zapewnia również spokój ducha, ponieważ jest objęty hojną pięcioletnią gwarancją bez limitu kilometrów oraz ośmioletnią gwarancją na baterię wynoszącą 125 000 mil.

Hyundai Wielka Brytania

11 stycznia 2022 Blog